Σχετικά με τα links
Τα links, οι σύνδεσμοι ή υπερσύνδεσμοι (hyperlinks) όπως λέγονται στα ελληνικά, είναι βασικό στοιχείο του Ιντερνετ και χάρη σε αυτά δισεκατομμύρια ιστοσελίδες συνδέονται μεταξύ τους και μας προσφέρουν πρόσβαση σε πληροφορίες κάθε είδους. Εφόσον έχετε χρησιμοποιήσει έστω και μια φορά το Ιντερνετ, αποκλείεται να μην έχετε κάνει κλικ σε ένα τουλάχιστον link για να πάτε από μια ιστοσελίδα σε άλλη.
Είδη links
Τα links σε μια ιστοσελίδα μπορούμε να τα διαχωρίσουμε σε 2 είδη:
- Εσωτερικά links, δηλαδή αυτά που σας επιτρέπουν να μετακινηθείτε ανάμεσα στις εσωτερικές σελίδες ενός site. Είναι τα links που αποτελούν το μενού (navigation), αλλά μπορεί να υπάρχουν και μέσα στο κείμενο μιας σελίδας και να λειτουργούν σαν παραπομπές.
- Εξωτερικά links, δηλαδή όσα οδηγούν από μια ιστοσελίδα σε μια άλλη, όπου έχουμε παραπομπή από site σε site, αντίθετα με τα εσωτερικά links που συνδέουν σελίδες του ίδιου site (page to page).
Εισερχόμενα και Εξερχόμενα links
Αν εγώ βάλω ένα link στην ιστοσελίδα μου προς τη δική σας, αυτό είναι εξερχόμενο link (outgoing link) για μένα, ενώ για σας είναι εισερχόμενο link (incoming link). Εισερχόμενα links δηλαδή είναι όσα παραπέμπουν από άλλες ιστοσελίδες προς τη δική σας. Τα εισερχόμενα links σήμερα θεωρούνται εξαιρετικά πολύτιμα, εφόσον πληρούν κάποιες προϋποθέσεις, που θα αναλύσουμε παρακάτω.
Links μιας κατεύθυνσης – links δύο κατευθύνσεων ή Ανταποδοτικά links
Links μιας κατεύθυνσης (one way links) είναι όσα παραπέμπουν από την ιστοσελίδα Α στην ιστοσελίδα Β χωρίς να υπάρχει αντίστοιχο link από την Β στην Α. Για την ιστοσελίδα Β τα links αυτά έχουν ιδιαίτερη αξία για τις μηχανές αναζήτησης.
Ανταποδοτικά links (reciprocal links) είναι τα links δύο κατευθύνσεων, δηλαδή στην ιστοσελίδα Α υπάρχει link προς την ιστοσελίδα Β, και στην Β υπάρχει link προς την Α. Τα ανταποδοτικά links είναι αποτέλεσμα ανταλλαγής links ανάμεσα στις ιστοσελίδες Α και Β.
Υπάρχουν "καλά" links;
Κάθε link που προσφέρει κάτι θετικό στον επισκέπτη μιας ιστοσελίδας είναι καλό. Δεν πρόκειται για κάτι καινούριο, γιατί χρόνια τώρα οι μηχανές αναζήτησης επισημαίνουν ότι ο ιδιοκτήτης μιας ιστοσελίδας πριν κάνει οποιαδήποτε αλλαγή ή προσθήκη στο site του θα πρέπει να αναρωτηθεί αν αυτό είναι καλό για τους επισκέπτες του.
Σήμερα τα links έχουν μπει στο στόχαστρο των μηχανών αναζήτησης γιατί τα προηγούμενα χρόνια είχε γίνει κατάχρηση στην ανταλλαγή τους, προκειμένου κάποιες ιστοσελίδες να ανέβουν σε ψηλές θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.
Με την αυστηρή αξιολόγηση που εφαρμόζουν σήμερα οι μηχανές αναζήτησης, προσπαθούν να δώσουν στα links τον πραγματικό τους ρόλο, αυτό της «ψήφου εμπιστοσύνης» από μια ιστοσελίδα σε μια άλλη. Αν μια ιστοσελίδα Α προσθέσει ένα link προς μια άλλη Β, αυτό θα πρέπει να έχει πραγματική αξία: να συστήνει δηλαδή στους επισκέπτες της ότι στην ιστοσελίδα Β θα βρουν χρήσιμες πληροφορίες που δεν είναι άσχετες με το θέμα της Α.
Ποια links δεν συμπαθούν οι μηχανές αναζήτησης και δεν βοηθούν το site σας.
Με βάση αυτά που γνωρίζουμε σήμερα για τις μηχανές αναζήτησης, τα links που έχουν χαμηλή ή καθόλου αξία για αυτές είναι:
- Τα ανταποδοτικά links μεταξύ ιστοσελίδων που θεματικά δεν έχουν σημαντικές ομοιότητες.
- Τα links μιας κατεύθυνσης από άσχετες θεματικά ιστοσελίδες. Συνήθως πρόκειται για καταλόγους με χιλιάδες ιστοσελίδες από εκατοντάδες διαφορετικές κατηγορίες, πχ γενικά directories χωρίς καμιά εξειδίκευση ή τοπικό χαρακτήρα (για συγκεκριμένη χώρα ή περιοχή).
- Τα αγορασμένα links (paid or sponsored links), που συνήθως αγοράζονται στα πλαίσια μιας διαφημιστικής καμπάνιας.
- Πολλά links στην ίδια σελίδα. Κάθε σελίδα έχει μια συγκεκριμένη αξία και σε όσο περισσότερες άλλες τη μοιράζει, τόσο μικρότερο είναι το όφελος. Πρακτικά αν το link προς την ιστοσελίδα σας έχει μπει κάπου που υπάρχουν περισσότερα από 50 εξωτερικά links, θα έχει ελάχιστη αξία για τις μηχανές αναζήτησης.
- Πανομοιότυπα links. Αν όλα τα links από άλλες ιστοσελίδες προς τη δική σας έχουν το ίδιο κείμενο, αυτό σημαίνει ότι δεν προέκυψαν φυσικά αλλά είναι αποτέλεσμα ανταλλαγής links ή άλλης μεθόδου για να επηρεάσετε τις μηχανές αναζήτησης.
Είδη links και πως μπορούν να βοηθήσουν στο SEO
Reviewed by Γιάννης Σαματάς - Αρτκρετα
on
13:33
Rating:
Είναι από τα σπάνια άρθρα(και ιστολόγια) ελληνικά που διάβασα από επαγγελματία designer που κάνει τον κόπο με κατανοητή γλώσσα ν να απευθυνθεί σε όχι εν δυνάμει πελάτες αλλά πχ και σε μικρούς bloggers
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο συντοπίτες! Προσφέρετε υπερ πολύτιμες πληροφορίες, πράγμα πολύ σπάνιο....
ΑπάντησηΔιαγραφή