Η αξία του περιεχομένου στην κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων

συγγραφή άρθρων για περιεχόμενοΟσοι ασχολούνται με την κατασκευή ιστοσελίδων ή την προώθηση ιστοσελίδων (SEO) θα έχουν βρεθεί πολλές φορές αντιμέτωποι με πελάτες που θέλουν μια καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα, θέλουν να τη δουν να ανεβαίνει ψηλά στις μηχανές αναζήτησης, αλλά προσφέρουν φτωχό και κακής ποιότητας περιεχόμενο.

Λέγοντας περιεχόμενο εννοούμε κείμενα, φωτογραφίες και οτιδήποτε άλλο θα ενημερώσει τον επισκέπτη της ιστοσελίδας για το αντικείμενο της. Όμως πάνω από όλα, περιεχόμενο σημαίνει καλογραμμένα κείμενα, ενώ οι φωτογραφίες, τα βίντεο και οτιδήποτε άλλο είναι συμπληρωματικά.

Οι Αγγλοι έχουν μια φράση που περιγράφει άριστα τη σημασία του περιεχομένου: «Content is king», δηλαδή «το περιεχόμενο είναι βασιλιάς». Αν ξοδεύετε λίγη ώρα καθημερινά βλέποντας ιστοσελίδες στο ιντερνετ, σίγουρα θα έχετε βρει αρκετές που προσφέρουν ελάχιστο ή καθόλου αξιοπρεπές περιεχόμενο. Φαίνεται πως οι ιδιοκτήτες τους ξέχασαν ότι η πραγματική αξία μιας ιστοσελίδας είναι το περιεχόμενο της και ότι η ποιότητα του περιεχομένου θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία ή την αποτυχία.

Δυστυχώς για πολλούς η κατασκευή ιστοσελίδων περιορίζεται σε εντυπωσιακά γραφικά, κινούμενες εικόνες flash και τίποτα περισσότερο. Μοιάζει σα να προσπαθούν να δελεάσουν πρωτόγονους ινδιάνους με γυαλιστερές, πολύχρωμες χάντρες. Όμως σήμερα δεν είμαστε στην εποχή της ανακάλυψης και του αποικισμού της Αγριας Δύσης. Σήμερα η τεχνολογία είναι παντού γύρω μας και η πληροφορία μας κατακλύζει. Οσο η καλή πληροφορία μπορεί να μας τραβήξει το ενδιαφέρον, τόσο η έλλειψη της πληροφορίας θα μας διώξει μακριά.

Μια ιστοσελίδα σχεδιασμένη για να εντυπωσιάζει με την εμφάνιση της μπορεί να τραβήξει το ενδιαφέρον μας για ελάχιστα λεπτά. Αυτό όμως που θα μας κάνει να βάλουμε την ιστοσελίδα στα αγαπημένα μας και να γυρίσουμε ξανά σε αυτή, είναι το πλούσιο, ενδιαφέρον, ποιοτικό περιεχόμενο.

Κρατήστε το ενδιαφέρον των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας

  1. Το καλό περιεχόμενο πληροφορεί. Γράψτε σε απλή, κατανοητή γλώσσα Οι επισκέπτες σας ούτε είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν δύσκολους τεχνικούς όρους ούτε θα μπουν στο μπελά να ανοίξουν την εγκυκλοπαίδεια για χάρη σας. Αν τους μπερδέψετε και τους πονοκεφαλιάσετε, τότε θα τους χάσετε.
  2. Το καλό περιεχόμενο ψυχαγωγεί. Δεν είναι ο σκοπός σας να κάνετε τους επισκέπτες σας να λυθούν στα γέλια. Θέλετε όμως να περάσουν ευχάριστα όσο μείνουν στην ιστοσελίδα σας και να φύγουν ευχαριστημένοι.
  3. Το καλό περιεχόμενο παρακινεί και δημιουργεί δράση από την πλευρά του επισκέπτη. Δράση σημαίνει ότι ο επισκέπτης μπορεί να βάλει την ιστοσελίδα σας στα αγαπημένα του, να τη συστήσει σε φίλους του, να γράψει στο φόρουμ σας (αν έχετε τέτοιο), να προσθέσει ένα σχόλιο στο blog σας και τέλος να γίνει πελάτης σας. Αν τίποτα από όλα αυτά δεν συμβεί, τότε η ιστοσελίδα σας έχει αποτύχει στο σκοπό της.

Το καλό περιεχόμενο είναι η καλύτερη προώθηση της ιστοσελίδας σας

  1. Το καλογραμμένο, πρωτότυπο, πλούσιο σε λέξεις – κλειδιά περιεχόμενο είναι αυτό που ψάχνουν οι μηχανές αναζήτησης για να το αναδείξουν και να το εμφανίσουν στις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα τους.
  2. Το καλό περιεχόμενο είναι αυτό που θα κάνει άλλες ιστοσελίδες να βάλουν ένα link προς τη δική σας. Τα ποιοτικά links είναι απαραίτητα για μια καλή θέση στις μηχανές αναζήτησης, ένας κανόνας που πάρα πολλές ιστοσελίδες δείχνουν να αγνοούν.
  3. Το καλό περιεχόμενο είναι αυτό που θα κάνει τους επισκέπτες σας να την σημειώσουν και να τη συστήσουν στα ξένα Social Bookmarking Sites, Delicious, Stumbleupon, Twitter, Facebook, ή στα ελληνικά Digme, Cull, Bobbit, Foracamp. Εϊναι αυτό που αποκαλούμε Κοινωνική Δικτύωση και που κάποιοι πιστεύουν ότι ίσως ξεπεράσει σε σημασία στο μέλλον τις Μηχανές Αναζήτησης.
Ισως τα παραπάνω σας φαίνονται βουνό. Πώς να γράψετε ενδιαφέροντα κείμενα για την ιστοσελίδα σας, όταν έχετε να πιάσετε το μολύβι από τον καιρό που γράφατε εκθέσεις με το ζόρι στο σχολείο;
Δεν είστε υποχρεωμένοι να γράψετε μόνοι τα κείμενα σας, αν νομίζετε ότι δε θα τα καταφέρετε. Σήμερα υπάρχουν επαγγελματίες που κάνουν ακριβώς αυτό, γράφουν δηλαδή για άλλους.

Οσοι ασχολούνται σοβαρά με την κατασκευή και την προώθηση ιστοσελίδων συνεργάζονται σίγουρα με επαγγελματίες συγγραφείς, οπότε μπορούν να δημιουργήσουν το ποιοτικό περιεχόμενο που χρειάζεται η ιστοσελίδα σας.
Η αξία του περιεχομένου στην κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων Η αξία του περιεχομένου στην κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων Reviewed by Γιάννης Σαματάς - Αρτκρετα on 09:45 Rating: 5

4 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρον κείμενο. Εξηγεί με απλότητα τι είναι αυτό που θα φέρει την επιτυχία. Τέτοια κείμενα στα ελληνικά είναι σχετικά λίγα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ:
    Δυστυχώς για πολλούς η κατασκευή ιστοσελίδων περιορίζεται σε εντυπωσιακά γραφικά, κινούμενες εικόνες flash και τίποτα περισσότερο. Μοιάζει σα να προσπαθούν να δελεάσουν πρωτόγονους ινδιάνους με γυαλιστερές, πολύχρωμες χάντρες. Όμως σήμερα δεν είμαστε στην εποχή της ανακάλυψης και του αποικισμού της Αγριας Δύσης.
    . . .
    Μια ιστοσελίδα σχεδιασμένη για να εντυπωσιάζει με την εμφάνιση της μπορεί να τραβήξει το ενδιαφέρον μας για ελάχιστα λεπτά. Αυτό όμως που θα μας κάνει να βάλουμε την ιστοσελίδα στα αγαπημένα μας και να γυρίσουμε ξανά σε αυτή, είναι το πλούσιο, ενδιαφέρον, ποιοτικό περιεχόμενο.
    -----------------------------------------------

    Ασφαλώς όλοι συμφωνούμε μαζί σου αναφορικά με το καλό, περιεκτικό, ενδιαφέρον και γεμάτο πληροφορία περιεχόμενο.
    ΜΑΚΑΡΙ όμως να ήταν τόσο απλά τα πράγματα.

    Όσο ενδιαφέρον κι αν παρουσιάζουν τα κείμενα περιεχόμενα, μία ιστοσελίδα δεν τραβάει αποκλειστικά και μόνο με αυτά. Χρειάζονται διακοσμητικά στοιχεία που χρωματίζουν τα κείμενα, υποβάλλουν την προσοχή και διαμορφώνουν τη διάθεση. Πρόκειται για ένα ολόκληρο σκηνικό που αναδεικνύει το κείμενο. Αυτό το σκηνικό δεν είναι δευτερεύον.
    Όλα αυτά βέβαια εφόσον μιλάμε για ένα blog, για ένα forum, για ένα portal και γενικότερα για ανάπτυξη άρθρων, ειδήσεων και διαλόγων.

    Μία εταιρεία όμως που ενδιαφέρεται να προβάλλει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της, λίγο την αφορούν αυτά. Ηγετικές εταιρείες στο χώρο τους, που έχουν την δυνατότητα ερευνήσουν σοβαρά ποσά για την προώθηση των προϊόντων τους, επιτυγχάνουν με τελείως διαφορετικές μεθόδους. Δες πρόχειρα-πρόχειρα τις επιτυχημένες ιστοσελίδες της http://www.bacardi.com, της http://www.gillette.com και την ιστοσελίδα της http://www.sato.gr.
    Αν πρόσεξες, όχι απλά δεν είναι υβριδικές (που αναφέρεις), αλλά πρόκειται για αποκλειστικά flash ιστοσελίδες. Και μην έχεις αμφιβολίες για το SEO τους: αν γράψεις στο google -ξυραφάκια- ή -συμβουλές ξυρίσματος-, θα δεις ψηλά το site της Gillette, ενώ αν γράψεις -έπιπλα γραφείου-, κάπου στη μέση της πρώτης σελίδας θα δεις τη SATO.

    Μη σου φαίνεται περίεργο που πέτυχαν χωρίς να επενδύσουν σε κείμενα. ΟΥΤΕ τα διαφημιστικά σποτ επενδύουν στα κείμενα. Επενδύουν σε ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ. Άλλωστε είναι κοινό μυστικό πως τα κείμενα ΔΕΝ είναι φιλικά για κανέναν. O μέσος επισκέπτης δεν διαβάζει περισσότερο από 100 λέξεις.

    Κατά τη γνώμη μου το ιδανικό είναι, χωρίς να αποκλείσεις τα κείμενα, να προσπαθείς κυρίως να εμπνεύσεις τον επισκέπτη να αγοράσει το προϊόν σου με όσες περισσότερες αισθήσεις μπορείς (video, ήχος, animated graphics κλπ).

    Αυτά, αν σε ενδιαφέρει να τα φιλοξενήσεις, έτσι για να υπάρχει και μία άλλη άποψη, να γίνεται πιο ενδιαφέρουσα η κουβέντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημερά έχω μια σημαντική ένσταση. Στο κείμενο αναφέρετε πως μετά από ανάλυση από το εργαλείο urlmetrix σας δίνει σαν page rank 3 και εγώ με τα tools μου αλλά και με το επίσημο tool από το toolbar της google βλέπω page rank 2, αυτό μοτ δηλώνει ή υποβάθμιση ή οτι το urlmetrix είναι σχετικά αναξιόποιστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και θέλω να προσθέσω πως το σχόλιο μου δεν έχει σκοπό να μειώσει την αξία του ωραίου άρθρου που μας παρουσιάσατε. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.